Mecanism atacuri

Rezultatul unei batalii e decis in principiu de 3 factori:

- puterea atacului (cavalerie + infanterie)
- berbecii si nivelul zidului
- diferenta de populatie

O armata mare e tot timpul mai buna decat mai multe armate mai mici, se pierd semnificativ mai putine unitati atacand aceeasi defensiva. O combinatie de infanterie si cavalerie este destul de importanta, dar infanteria e de obicei cea mai eficienta din puncte de vedere al atacului/crop. Exceptie face Cavalerul Teuton, care este si cea mai buna cavalerie din joc la atac, recomand cate un CT cam la fiecare 2,5 executori.

Cateva mici indicii importante:
- nu iti impartii niciodata ofensiva, nu iti impartii niciodata defensiva; defensiva si ofensiva masiva e cheia spre succes
- berbecii sunt foarte foarte importanti, nu ii subestimati niciodata
- pierderea din cauza diferentei de populatie nu este deloc neglijabila; cu cat esti mai mare cu atat vei suferii pagube mai mari; fi tot timpul atent la o capcana de defensiva masiva impotriva unei tinte mult mai mici ca tine

Mecanismul atacului

La confruntari, in ciuda faptului ca exista infanterie si cavalerie, totul este calculat si combinat intr-un singur numar de putere de atac. Valoarea atacului este statica.

Daca ai 100 imp si 50 EC, vei avea o valoare a atacului de 100*70 + 50*180 = 16000

Valoarea defensiva este mai greu de calculat intrucat sunt 2 valori: infanterie si cavalerie.

La valoarea de mai sus atacatorul are o putere de atac 7000 infanterie + 9000 cavalerie => un raport de 7:9 (infanterie:cavalerie)

Valoare defensivei este calculata dupa aceasta formula, deci vom avea: defensiva totala = defensiva infanteriei * 7/16 + defensiva cavaleriei * 9/16
D= di * 7/16 + dC * 9/16

Sa zicem ca luam 330 de praet pentru defensiva; defensiva lor totala ar fi: 21450 (330*65) impotriva infanteriei si 11550 (330*35) impotriva cavaleriei.

Deci calculand D vom obtine: D= 21450 * 7/16 + 11550 * 9/16 = 9384 + 6496 = 15880

Deci un atac de 16000 la o defensiva de 15880 => atacatorul castiga batalia

Si facand o simulare vedem si rezultatul concret:

Atacator
Trupe 0 0 100 0 0 50 0 0 0 0
Victime 0 0 99 0 0 49 0 0 0 0

Aparator
Trupe 0 330 0 0 0 0 0 0 0 0
Victime 0 330 0 0 0 0 0 0 0 0

NU TOT TIMPUL ESTE INSA FAVORABIL SA FOLOSIM INTREAGA ARMATA PENTRU ATAC CI DOAR UN SINGUR TIP DE UNITATE, CAVALERIE SAU INFANTERIE.

Faimoasa "anomalie" din travian:
20 fulgeri vs. 200 maciuci => mor 8 fulgeri
20 fulgeri + 20 pedestri vs. 200 maciuci => mor 13 fulgeri + 13 pedestri

Multi nu inteleg de ce cu mai multe trupe, mor mai multe trupe contra aceleiasi defensive. Raspuns simplu: maciucarul are defensiva 20|5. In primul caz se ia in calcul numai valoarea impotriva cavaleriei, pe cand in al doilea se iau amandoua.

E doar un caz extrem, dar exista o groaza de astfel de confruntari in travian, de aceea este foarte important sa iti cunosti pe de rost inamicul inainte de a-l ataca.

Berbeci si ziduri

Zidul modifica valoarea D (defensiva totala). Asta inseamna ca la un zid roman de lvl 20 defensiva total este amplificata cu 1.81, ceea ce este enorm de mult pentru aparator.

Berbecii distrug zidul in timpul bataliei; cu cat mai multe cu atat mai mare sansa de a da complet jos un zid.

Simplu exemplu de efect:

Zid lvl 20
50k imp + 100 berbeci vs. 40k praet => toata ofensiva moare, zid redus pana la lvl 11
50k imp + 200 berbeci vs. 40k praet => raman 2300 imp + 9 berbeci, zidul este distrus complet

In acest punct majoritatea jucatorilor se gandesc: am destui berbeci pentru ca am distrus zidul. Complet gresit, "abia" ai distrus zidul, a fost dat jos cu greu si a ajutat mult in timpul bataliei. Deci mergem mai departe:

50k imp + 400 berbeci vs. 40k praet => raman 11k imperieni

Deci 200 de berbeci fac in cazul acesta diferenta dintre a ramane cu 2,3k sau 11k imperieni.

Recomand ca la o armata de X crop sa aveti 2-3% din X berbeci.

Diferenta de populatie

Simplu: cu cat esti tu mai mare decat cel pe care il ataci cu atat pierzi mai mult.

Exemplu:

5k imp vs. 1k praet (populatie egala intre atacator si aparator) => se pierd 433 imp
5k imp vs. 1k praet (atacator de 10 ori mai mare decat aparator) => se pierd 794 imp

Mare dezavantaj pentru cei care joaca sim-city in cazul acesta

Nota: daca tu ataci un jucator mai mare ca tine nu primesti niciun fel de bonus, mecanismul va trateaza ca si cum ati fi egali in populatie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu